acpi i freebsd 5.1-rc1 opfører sig mystisk

From: ask@eternal-newbie.dk
Date: Tue 03 Jun 2003 - 20:57:55 CEST

From: ask@eternal-newbie.dk
Date: Tue, 3 Jun 2003 20:57:55 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: acpi i freebsd 5.1-rc1 opfører sig mystisk

Okay, jeg har smidt FreeBSD 5.0 på min ibm t21 laptop - derefter
opgarderet til 5.1-rc1. Nu er der færrer ACPI fejl end før (dem under
opstart er forsvundet), men ACPI opfører sig stadig mærkeligt. såvidt
jeg har forstået burde acpi driveren læse mine indstillinger fra bios,
dette sker tilsyndeladene ikke. Jeg har i bios sat en customized 'power
profile' når jeg har strømforsygning på... freebsd skifter rundt mellem
dem (men ok, det kan jeg leve med). En ting som er monster irreterende
er dog at den ikke læser min "do not suspend on LCD close" indstilling,
hvergang jeg lukker skærmen slukker den for alle devices og går i
halvejs sleep mode, ca. 50% af de gange jeg åbner skærmen igen får jeg
en kernel panic :(. Er der ikke en måde hvor man enten kan tvinge acpi
driveren til at læse fra bios eller konfigge den direkte ?

--
Regards
Ask Holme aka kVanQue