Re: Quickpoll - deltag med din stemme !

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 04 Jan 2003 - 17:58:20 CET

Date: Sat, 4 Jan 2003 17:58:20 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Quickpoll - deltag med din stemme !

Hej alle,

Robert Martin-Legène wrote:
> Jeg synes at Henriks nedenstående indlæg ret præcist beskriver hvordan
> f.eks. jeg selv har det. Og selv om det er blevet nævnt et par gange
> er der mange der overhører netop dette punkt og bliver ved med at
> sige at vejen frem er at sortere i underfolders. Netop det at man
> ikke vil smide posten ud i en seperat folder.

Så har du vel også selv valgt at få det hele i en stor bunke?

> Personligt er jeg ikke
> interesseret i at bruge alt for meget tid på mit mailprogram. Jeg har
> masser af andre ting at lave i løbet af en dag, og føler ikke jeg er
> gift med mit mailprogram. At hoppe mellem diverse spool og holde øje
> med dem, det er min tid for kostbar til. Det skal bare virke.

Det kan det også sagtens med f.eks. xbuffy eller blot $MAILPATH
sat op.

> Selv bruger jeg idag mutt. Den har jeg fået set op til at sortere
> primært efter dato, og derefter efter threads. Når der en dag reelt
> starter en diskussion på en liste, samles disse ganske pænt under
> hinanden, og man kan læse alle indlæg efter hinanden. Ud fra subject
> kan man endda hurtigt se at der er 3 forskellige diskussioner på
> [ripe-wg], og en enkelt på.. [bsd]? Nej, det kan man ikke se. Det var
> såmænd bare fordi jeg var blevet forvænt på andre lister at jeg
> foreslog at det også skulle gøres hos os. Jeg dør ikke hvis vi ikke
> har en tag.

Du kunne vel også bare sætte den tag på du savner.

> Jeg tror det vil være rimeligt at antage at det ikke kun er de
> højestråbende, de som kan råbe procmail og seperate foldere, der
> har en mening. Måske er der mange mennesker der stadigvæk samler al
> sin post i sin indbakke.

Det er da helt OK. Men lad være med at gøre selvvalgte problemer
til hele listens problem.

> Nu finder vi ikke ud af det. Afstemningen
> var teoretisk nem at forfalske, og der blev hurtigt råbt valgfusk.

Givet at ja-stemmerne hoppede med 10 stk 3 gange, så ...

> Hvorvidt der reelt var noget uldent er svært at finde ud af, men
> tendensen efter blot 52 stemmer var ihvertfald af der var flertal
> blandt de afgivne stemmer for et tag.

Og havde nej siden fusket så havde det været omvendt.

> Derefter blev afstemningen nedtaget.

Den blev nedtaget fordi Sidsel gjorde det.
Hun er så vidt jeg har forstået det for tags

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---