Re: 5.0-R bridgemode, Kernel Panics og "ether_input: bgd drop packet"

From: Kasper Steensgaard (none@steensgaard--person.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Feb 2003 - 12:14:41 CET

Subject: Re: 5.0-R bridgemode,  Kernel Panics og "ether_input: bgd drop packet"
From: Kasper Steensgaard <none@steensgaard--person.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 20 Feb 2003 12:14:41 +0100

Hej,

Jeg havde samme problem og havde fat i commit'eren - det er bare et
debub printf han har glemt om fjerne - og det skulle være fjernet nu ...

--
Kasper Steensgaard

On Thu, 2003-02-20 at 10:57, Kristian Rask wrote: > Hej > > FreeBSD 5.0-R, ipfw sis0, xl0, 512Megs, 1400 Celeron. > > Den anden dag sad jeg og skulle lave (i al hast) en bridge/firewall til lige at droppe imellem en router og en web server. > > På tty0 er der en kontinueret strøm af "ether_input: bgd drop packet, bif <hexstuff>" > > Er det bare bridge koden der mener at den skal spamme konsollen med beskeder om de pakker som ipfw smider væk ? > > Er der en sysctl der kan disable dette ? > > Hvis maskinen i bridgemode ikke har et configureret interface, mangler en default route mv. får man tilsyneladende en kernel panic der relaterer til det ene netkort i forbindelse med at ipfw kører > > Nogen der har ideer ? > > mvh > > Kristian >