xterm under Mac OS X

From: Allan Wermuth (none@alw--mailer.dda.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Feb 2003 - 11:51:38 CET

Date: Thu, 20 Feb 2003 11:51:38 +0100
From: Allan Wermuth <none@alw--mailer.dda.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: xterm under Mac OS X

Hej

Ved tidligere lejlighed, har jeg set, at Mac OS X regnes for at være
BSD, så jeg vover at stille et spørgsmål vedr. Mac OS X, og håber
jeg ikke bliver "kølhalet" for det.

Jeg har lige anskaffet mig en Apple PowerBook, og har installeret
XDarwin (XFree86) og windowmanageren OroborOSX. Nu mangler jeg bare
en xterm, så jeg kan gøre brug af syntaxhighlightning m.m. i Vim.
Jeg har prøvet, at installere rxvt men den virker mildest talt ikke
som forventet. Når jeg har starte Vim op fra rxvt, så kan jeg ikke
på normal vis lukke Vim igen.

Er der nogen "derude", som har erfaring med brug af XDarwin, OroborOSX
og én eller anden xterminal, som virker fornuftigt? Jeg har hørt om
eterm, men kan ikke rigtig finde den når jeg prøver at liste mulige
pakker, som kan installeres.

/Allan Wermuth