Re: 5.0-R bridgemode, Kernel Panics og "ether_input: bgd drop packet"

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Feb 2003 - 12:19:47 CET

Date: Thu, 20 Feb 2003 12:19:47 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 5.0-R bridgemode,  Kernel Panics og "ether_input: bgd drop packet"

Kristian Rask wrote:

> FreeBSD 5.0-R, ipfw sis0, xl0, 512Megs, 1400 Celeron.

Jeg har dårlige erfaringer med sis (Netgear) på 5.0.

> Den anden dag sad jeg og skulle lave (i al hast) en bridge/firewall til lige at droppe imellem en router og en web server.
>
> På tty0 er der en kontinueret strøm af "ether_input: bgd drop packet, bif <hexstuff>"
>
> Er det bare bridge koden der mener at den skal spamme konsollen med beskeder om de pakker som ipfw smider væk ?

Jeg har set det før for lang, lang tid siden i 4.x. Jeg blev nødt til at
udkommentere det sted i koden som skrev beskeden ud
(/sys/net/ether_subr.c, linie 649). Jeg mener at Luigi ville sørge for
at lave rate limiting på disse beskeder, men det er åbenbart ikke blevet
sørget for.

> Er der en sysctl der kan disable dette ?

Nej, det er lidt noget slam. Er der ikke en kernel hacker der lige kan
lave en sysctl knob til os? Burde ikke være så svært :)

--
Hroi Sigurdsson                                hroi@ngdc.net
NetGroup A/S                             http://www.ngdc.net