Re: Linux reliability test - nogle kommentarer?

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Dec 2003 - 00:18:46 CET

Date: Sun, 28 Dec 2003 00:18:46 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Linux reliability test - nogle kommentarer?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> * Power3 og Power4 maskiner er nok ikke lige noget
> vi alle kan faa
> fingre i. Det giver sikkert en fordel rent
> hardwaremaessigt, men

Har lige haft en IBM-maskine til test. Det er en
power4+. Jeg glædet mig - på trods at at den kom med
SuSE Linux - som et lille barn, fordi jeg troede det
skulle gå over stok og sten.

Da den var sat op, og vi testede den, var den - målt
pr. megahertz - bedre end vores nuværende Xeon. Men
når den hurtigste Xeon vi har, er på 3 Ghz, og
power'en er på 1,2 Ghz, nytter det ikke, at power4+
har det i hovedet, som Xeon'en har i benene.

Database-afvikling er nok et område, hvor den yder
bedre end på web-baserede programmer. Jeg kan ikke
retfærdiggøre den højre indgangs-pris på denne box som
web-server (og så slipper jeg for at skifte til
Linux).

Bortset fra det, er det jo ikke noget problem, at lave
en box, som kører et stykke tid, uden at gå ned.

Se på
http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html, så
kan du se, at BSD er meget godt repræsenteret. Men
statistikken fortæller ikke noget om, hvor mange som
er inde og se på siderne osv.

Så talene skal ses i sammenhæng med det maskinen skal
bruges til.

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan