Re: freebsd supfile

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Dec 2003 - 15:34:28 CET

Date: Wed, 17 Dec 2003 15:34:28 +0100
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd supfile

On 2003-12-16 16:37:37 +0100, Flemming Jacobsen wrote:

> Fordi det er min vurdering at du genererer mindre trafik og
> mindre belastning på serverne ved at hente CVS repositoryet end
> ved 2 gange cvsup.

Det er særdeles effektivt, jeg spejler {Free,Net,Open}BSD CVS repos med
CVSup, det tager 15-30 minutter for alle tre hver nat vil jeg tro.

<none@m--oenone:1.lh.bsd-dk.dk>$ cat /cvs/fbsd-supfile
*default release=cvs
*default delete use-rel-suffix
*default umask=002
*default host=195.249.6.93
*default base=/cvs/FreeBSD
*default prefix=/cvs/FreeBSD
*default compress

cvs-all preserve

<none@m--oenone:2.lh.bsd-dk.dk>$ du -hs /cvs/FreeBSD
2.1G /cvs/FreeBSD
<none@m--oenone:3.lh.bsd-dk.dk>$ crontab -l | grep fbsd-supfile
53 05 * * * /usr/local/bin/cvsup /cvs/fbsd-supfile
<none@m--oenone:4.lh.bsd-dk.dk>$

Ovenstående supfile henter stort set "det hele" af FreeBSD, hvis
diskplads er et problem så skal der nok lige trimmes lidt, det er svjh.
dækket i handbook.

> Det kan du da stadigvæk.
> Du bruger cvs til at hente netop den source version du ønsker til
> det katalog du ønsker.

Og det er hurtigt over lokalnetværket med en server man ikke deler med
andre end sig selv. :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--