Re: Erfaringer med konsolservere

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 20:50:43 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 20:50:43 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere

On Sun, Dec 14, 2003 at 07:36:23PM +0100, Jesper Louis Andersen wrote:

> Quoting Per Engelbrecht (per@xterm.dk):

> I forlaengelse:
>
> Jeg hader kolde serverrum, muligvis med undtagelse en varm sommerdag.
> Det er meget lettere at kunne hoppe paa skidtet fra ens egen box i
> stedet. Dertil kommer at du ikke behoever at smide en skaerm paa dine
> boxe, eller placere dem, saa et rullebord nemt kan komme til.

For ting som er oppetids kritiske, saa er den alt dominerende fordel, at
man kan komme til dem remote, uanset om lokaliteten hvor udstyret staar
er doegn bemandet eller ej, saa vil der altid fra tid til anden vaere
situationer, hvor man gerne vil have eksperten til at kaste et blik paa
det, og det er sjaeldent at vedkommende er samme sted som udstyret naar
det gaar galt.

Det er specielt tilfaeldet hvis man skal have leverandoerens support til
at se paa sagen ...

Jeg kunne aldrig finde paa ikke at have remote konsol adgang til alting
som jeg skulle have drifts ansvar for. Ikke at det er et problem for mig
i dag ;-)

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.