Brug af ports Was: Versionsfnidder (FreeBSD 5.1)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Dec 2003 - 12:18:04 CET

Date: Mon, 1 Dec 2003 12:18:04 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Brug af ports Was: Versionsfnidder (FreeBSD 5.1)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Kan I ikke benytte en anden overskrift, når det
oprindelige emne glider ud, og et andet overtager?

> og bruger ports), så kører jeg i produktion på en
> 5.1 med postfix, Apache,
> php, webdav/mySQL m.v. og har ingen problemer, da
> jeg ikke bruger ports,

Jeg er enig i at 5.1 kan være mere end stabil nok for
mit vedkommende.

Men hvad har 5.1 og manglende brug af ports-samlingen
og graden af stabilitet med hinanden at gøre? Eller
misforstår jeg dig?

> Ports er skam glimrende til nogle ting, men hvis du
> ved hvad du gør er de
> bare en hindring.

Jeg startede med en helt ny server, og skal installére
cups, ImageMagick, php med gd, curl, zlib,
postgresql-understøttelse. Jeg syntes at det er
nemmere at installére fem pakker via ports, som
installérer resten for mig, end at skulle installére
hver enkelt for sig. Men det er måske bare mig?

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan