Re: "Cyrus the virus" paa FreeBSD 5.1??

From: Hack Kampbjorn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Aug 2003 - 22:31:07 CEST

Date: Mon, 25 Aug 2003 22:31:07 +0200
From: Hack Kampbjorn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: "Cyrus the virus" paa FreeBSD 5.1??

Mads wrote:
> Hej
>
> Jeg har lavet en 5.1 installation og proever nu at installerer Cyrus
> paa den for at faa noget IMAP. Jeg har installeret den med
> PWCHECK_PAM.

Hvorfor det? Hvad er det du skal authentifere imod som ikke har en SASL plugin?

> Jeg har osse sat den op i inetd.conf som foreskrevet.

Taler vi om Cyrus imapd 1.x? For 2.x køre ikke gennem inetd.

> Men naar jeg proever at kontacte IMAP (lokalt eller fra en client -
> det samme), saa godkender den ikke mit login.
>
> Min POP virker fint. Den koerer via qpopper.

Hov, cyrus har sin egen pop server som kan læse cyrus mailstore format. Hvis du
kan læse mail med qpopper så har du nok ikke sæt cyrus op til at modtage mail endnu.

> Jeg har proevet at finde et sted hvor dokumentationen bescriver
> authentication, men det er ikke saa overskueligt. Er der nogen som
> kan give mig et tip - noget at laese paa - et link til bedre
> dokumentation end //asg.web.cmu.edu/cyrus/

Ikke rigtig. Der er en del howtos o.lign. der ude men det er næsten alle
forældede. Du kan højest bruge dem som en introduktionstekst, hvor du så skal
finde den rigtige syntax i cyrus dokumentation. Ting som inetd (1.5.x), SASL1 og
pwcheck (2.0.x) bruges ikke længere.
Altid tjek din cyrus.conf og imapd.conf mod deres manpage.

Ja, cyrus imapds dokumentation kan godt bruge en kærlig hand.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn