Re: MRTG til at vise alverdens ting?

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Aug 2003 - 15:35:04 CEST

Date: Sat, 23 Aug 2003 15:35:04 +0200
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: MRTG til at vise alverdens ting?

On Sat, Aug 23, 2003 at 02:31:42PM +0200, Michael Andreasen wisely wrote:
> Eller er MRTG noget fra fortiden? Skulle man istedet kaste sig over
> RRD-tool? Eller er det stadig ligeså omstændigt som sidst jeg kiggede på
> det :o)

Hvad snakker du om??? Et skønnere brugerinterface skal man da lede
længe efter!

Jeg plejer at lave et shellscript der opretter selve RRD databasen
(for man ved jo aldrig hvornår man får brug for at start med en
ren database, og så er det jo rart at den nye er mage til den gamle),
et der opdaterer den (som kører fra crontab) og endelig et som
genererer en fin lille .png fil (som også kører fra crontab).

Jeg har attachet et lille eksemple på et sæt rrd scripts som opretter,
opdaterer og graph'er ADSL traffik ved at kigge på ipfw counters.

Kig ikke længere end RRDtool! -Og hvis man godt kan lide knapper
og tingel tangel findes der også et webinterface til det
som hedder Cacti. Kig under frontends på http://www.rrdtool.org/

--
Mvh,

Anders S. Jensen