Re: Software RAID

From: Christian Laursen (none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Aug 2003 - 09:42:09 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Software RAID
From: Christian Laursen <none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 12 Aug 2003 09:42:09 +0200

Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Fordi det er set flere gange at vinum ikke kan genopbygge at skadet RAID-5
> system uden at der opstår fejl. Prøv at søge lidt rundt på freebsd
> maillinglisterne.

Det er umiddelbart mit indtryk at de fleste, der har haft problemer med raid5,
ikke helt har læst og forstået dokumentationen godt nok. Det er IMHO lidt for
nemt at komme til at sætte et raid5 array op uden at få initialiseret det
ordentligt, så pariteten er konsistent.

Jeg har dog selv udskiftet diske 2-3 gange i et par raid5 vinum arrays, og det
er gået godt alle gangene.

--
Med venlig hilsen
    Christian Laursen