apache, gettext, php samt danske bogstaver

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Aug 2003 - 21:34:33 CEST

Date: Wed, 13 Aug 2003 21:34:33 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: apache, gettext, php samt danske bogstaver
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Har sat en FreeBSD-server op med pear-pakken som
installérer apache 1.3 samt php4. Så har jeg hentet
nogle sprogfiler som oversættes via gettext.

Mit problem er at jeg ikke kan få serveren til at vise
bogstavet å korrekt i en browser. Det vises konsekvent
som et a, selv om den oversatte sprogfil viser å.

Jeg har sat LANG til no_NO (bor i Norge).

Vi har et produktions-miljø på Linux, som viser dette
korrekt. Har ledt efter en parameter som kan styre
dette, men finder ikke noget.

Hva'fan' gør jeg? Jeg har søgt på Google på apache,
gettext, php, danish letters etc. men kan ikke finde
nogen henvisning. apache.org har jeg også kigget på,
men ikke fundet det rigtige.

FreeBSD 5_1 stable, apache 1.3.28, php 4.3.3 rc2,
gettext 0.11.5.

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan