Re: Trafik og ipfw

From: Flemming Laugaard (none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 09 Aug 2003 - 15:12:26 CEST

Date: Sat, 9 Aug 2003 15:12:26 +0200
From: Flemming Laugaard <none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Trafik og ipfw

Hejsa

Nu er jeg ikke ekspert i ipfw, men jeg syntes at 1 ms til behandling af
en firewall regel lyder af lidt meget. Jeg har testet ipfilter med 32000
regler, den at der var noget at måle i forhold til 10 regler.

Du kan lave statistik med ipfilter (count ...) og du kan bruge pakken
IPA ( http://ipa-system.sourceforge.net/ ). Snip fra hjemmesiden:

----------
It's a highly configurable IP accounting software. Allows to make IP accounting
based on FreeBSD IPv4/v6 Firewall (including IPFW2), OpenBSD Packet Filter
and/or IP Filter accounting rules on FreeBSD, NetBSD and OpenBSD. In most
cases IPA is run on public servers, software routers, etc. It uses powerful
FreeBSD IPv4/v6 Firewall, OpenBSD Packet Filter and/or IP Filter accounting
rules and based on its configuration allows to escape from writing scripts
to manage network accounting.

Håber du kan bruge det.

--
Med venlig hilsen