Re: =?iso-8859-1?Q?PH_p=E5_FreeBSD_4.4?

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Aug 2003 - 21:25:22 CEST

Date: Fri, 1 Aug 2003 21:25:22 +0200
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: =?iso-8859-1?Q?PH_p=E5_FreeBSD_4.4?

On Fri, Aug 01, 2003 at 06:40:51PM +0200, Lars Rasmussen wisely wrote:
> Jeg ville gerne g?re dette fra Ports, men mit ports tr? er for l?ngest
> for?ldet, og hver gang jeg beder om en pakke via "pkg_add -r" kan den
> heller ikke finde den, og da jeg SLET ikke havde forstand p? FreeBSD da
> jeg startede med at lave denne "server" har jeg heller ikke installeret
> sources til FreeBSD samt CVSup!

Du gør nok klogt i at anskaffe dig et forholdsvist opdateret portstræ.
Du kan evt downloade ports træet som en pakke eller tar'e det fra en
maskine som er opdateret. Derefter kan du installere CVSup. Da han har
en 10 Mbit linie kan du bare gøre det via ports, men da CVSup er afhængig
af Modula-3 og vil installere det via ports hvis det ikke allerede er der
kan det godt tage en rum tid. Du kan evt. installere CVSup som en pakke.
Herefter kan du CVSup'e dig til en helt frisk udgave af ports.

Alternativt (hvis du ikke vil pusle med at få børstet dit ports træ af)
kan du jo download'e PHP fra sources og bygge den selv igen, det er der
heller ikke mange ben i.

Jeg bruger mit ports træ meget og sørger altid for at have det opdateret.
Jeg synes det letter arbejdet med at installere og vedligeholde software.
Men det er jo smag og behag.

--
Mvh,

Anders S. Jensen