Re: Opf?lgning

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 10:49:04 CEST

Date: Fri, 13 Sep 2002 10:49:04 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opf?lgning

On Fri, Sep 13, 2002 at 10:33:00AM +0200, Jimmy Selgen Nielsen wrote:
> [...]

Det er ikke derfor, UFS (og langt de fleste andre filsystemer) virker
bedst når filsystemet ikke er helt fyldt, derfor er der reserveret den
plads, og man skal ikke ændre det medmindre man har desperat brug for
pladsen.

> Heh... bare ikke så fedt når nu disken er mountet på /usr/home ;)

Jo, se ovenfor.

> Anyway... BSD understøtter vel quotas ? .. så det er vel ikke
> nødvendigt at reservere noget specielt til root ?

quotas er supporteret - men det har et andet formål, se ovenfor

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Senior network engineer @ AS3292, TDC Tele Danmark

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.