RE: Opf?lgning

From: Ole Moller (none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 10:48:55 CEST

Date: Fri, 13 Sep 2002 10:48:55 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Ole Moller <none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Opf?lgning

At 10:33 13-09-2002, Jimmy Selgen Nielsen wrote:
> min >55 gb. partition. (55 gb, 32 gb. used, 12 gb. free)

>Heh... bare ikke så fedt når nu disken er mountet på /usr/home ;)

Jeg tror også her er tale om en mindre misforståelse, pladsen er reserveret
så almindelige brugere ikke kan allokere den - herve kan man opnå øget
performance af filsystemet bla ved at undgå fragmenttion. Der er altså tale
om en "tuningsparameter" hvor du kan bestemme om din disk skal være stor
eller hurtig.

>Anyway... BSD understøtter vel quotas ?

Yeps "options QUOTA" i kernen skulle gøre det

Mvh

--
Ole Møller olm@cybercity.dk, Sysadm CyberCity Internet