Re: En stor tak til Søren Klintrup

From: Martin Allan Jensen (none@bailey--sprit.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 20:19:35 CEST

From: "Martin Allan Jensen" <none@bailey--sprit.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: En stor tak til Søren Klintrup
Date: Thu, 12 Sep 2002 20:19:35 +0200

Hej Johnny,

Dit sis 900 fast ethernet kort skulle blive detectet under installationen, og der har du sikkert sat det til DHCP. Såfremt du ikke har det skal du smide noget lignende dette ind i din /etc/rc.conf

----------rc.conf------------------
ifconfig_dc0="DHCP"

Hvis du har det eller lige har gjort overnævnte starter du bare dit X vinduesystem op.
Starter en browser af en eller anden art....
Går ind på http://10.0.0.1:2033/
Følg derefter guide der fulgte med dit CyberCity ADSL abonnement (eller hvor du nu har fået den fra)

Genstart routeren fra dens webinterface.
Genstart computeren og du er på internettet.

Med venlig hilsen
Martin A Jensen
Network certified administrator