Re: procmail/spamsortering (was:Re: freebsd grafisk vs. windows)

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Oct 2002 - 18:24:06 CET

Date: Mon, 28 Oct 2002 12:24:06 -0500
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: procmail/spamsortering (was:Re: freebsd grafisk vs. windows)

On 2002-10-28 10:54 +0000, Henrik Lund Kramshøj wrote:

> Når der nu henvises til procmail så mange gange vil jeg da lige vise de
> regler der
> kan bruges til at starte SpamAssassin via procmail
>
> Direkte fra http://www.spamassassin.org/dist/INSTALL:

[...snip spamassassin...]

Jeg blev en smule syg da jeg installerede spamassasin for et par uger
siden og saa alt for mange perl moduler blive installeret :) Tja, selv
om jeg har hoert meget godt om spamassassin, saa begyndte jeg for en
maaned siden at bruge spamprobe (mail/spamprobe). Det er *meget*
effektivt saa laenge det ikke er en kasse med alt for mange brugere, da
en loesning som spamassassin vil passe meget bedre end i saadan en
situation.

Kort fortalt 'primer' man spamprobes database med X antal mailboxes der
indeholder non-spam mail, og Y antal mailboxes der indeholder spam (Jeg
synes ikke det er brutalt effektiv med mindre end 5MB mail at smide
efter den, men saa snart man runder 10MB saa koerer det ekstremt godt).
Derefter sorterer den selv og smider daarlig mail hvor man nu vil have
det smidt hen (bruges sammen med procmail).

--
Munish Chopra