procmail/spamsortering (was:Re: freebsd grafisk vs. windows)

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Oct 2002 - 10:54:56 CET

Date: Mon, 28 Oct 2002 10:54:56 +0100
Subject: procmail/spamsortering (was:Re: freebsd grafisk vs. windows)
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Monday, Oct 28, 2002, at 08:21 Europe/Copenhagen, Peter Makholm
wrote:

> - Sorterer spam ud (på mere eller mindre smarte måder).

Når der nu henvises til procmail så mange gange vil jeg da lige vise de
regler der
kan bruges til at starte SpamAssassin via procmail

Direkte fra http://www.spamassassin.org/dist/INSTALL:
5. Create a .forward file in your home directory containing the below
lines:

"|IFS=' ' && exec /usr/bin/procmail -f- || exit 75 #user"

6. Edit or create a .procmailrc file in your home directory containing
the
below lines. If you already have a .procmailrc file, add the lines to
the
top of your .procmailrc file:

:0fw
| /home/user/sausr/bin/spamassassin

The above line filters all incoming mail through SpamAssassin and tags
probable spam with a unique header. If you would prefer to have spam
blocked and saved to a file called "caughtspam" in your home directory,
instead of passed through and tagged, append this directly below the
above
lines:

:0:

I ovenstående vises
1) Hvordan procmail kan aktiveres - en .forward fil
2) Hvordan spamassassin kan startes - :0fw reglen
3) Hvordan alle mail med "Spam-Status" sorteres til en seperat folder
"caughtspam"

Der er andre måder at aktivere programmerne på, men som de siger i
landet
hvor jeg er født - prøv det ;-)

Min erfaring siger at SpamAssassin fanger >98% af spam! og med meget få
falske
positiver (fanger eksempelvis /nogle/ breve fra told og skat :)

--
Henrik Lund Kramshøj
hlk@kramse.dk