Re: freebsd grafisk vs. windows

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Oct 2002 - 08:21:10 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd grafisk vs. windows
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 28 Oct 2002 08:21:10 +0100

"Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Hvad er det for nogle "mail-regler" i snakker om? Jeg har aldrig brugt
> hverken Outlook eller procmail...

 - Sorterer spam ud (på mere eller mindre smarte måder).

 - Sorterer dubletter ud.

 - Vidersende vigtige mail (efter en eller anden definition) til en anden
   oftere læst mailkonto.

 - Vidersende forretningsmail til jounaliseringsafdelingen.

 - Fjerne dele af multipart/alternative mails.

 - Fjerne vedhængte filer.

Jeg kunne blive ved. Jeg ved ikke om Outlook/Exchange kan alt
ovenstående, men procmail kan drive en række programmer der gør
ovenstående.

> Hvis det bare drejer som om sortering af e-mail efter subject, afsender
> eller lignende, kan Mozilla mail da sagtens klare det...

Det er rart at ting som vidersendelse af mail foregår automatisk uden
at ens mailprogram skal være åbnet. Når man får mail på mange lister
er det også rart at den ikke skal bruge lang tid på at sorterer mail
når man starter op om morgenen.

Desuden er det rart ikke at være afhængig af et enkelt program. Jeg
kan umidelbart skifte mailprogram uden at skulle investere mange timer
i at omformulere mine sorteringsregler.

--
 Peter Makholm     |              Emacs is the only modern general-purpose
 peter@makholm.net |               operating system that doesn't multitask