Re: freebsd grafisk vs. windows

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Oct 2002 - 23:24:37 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd grafisk vs. windows
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 27 Oct 2002 23:24:37 +0100

"Martin Allan Jensen" <none@bailey--sprit.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> 2. Kan man oprette mail-regler lige som i outlook

Det findes forskellige postsorteringssystemer. Det mest udbredte er
procmail.

Det er ikke peg-og-klik som outlooks er, men det giver meget bedre
muligheder for at håndterer post mere kompliceret.

> 3. Er det svært at sætte en maskine op grafisk (har et PCI Geforce 2)

Geforce. Det lyder som noget nvidia-noget. Du skal vist ikke regne med
at kunne bruge den voldsommeste 3D-optimeringer.

> 4. Er det meget svært at benytte til dagligdagsbrug....??

Om noget er svært er et spørgsmål om hvordan man foretrækker at
arbejde. Jeg finder det ekstremt svært at sætte brugbare outlook
guiden-regler op, men procmail er let og overskueligt.

Jeg ved at mange windowsfolk finder det lige omvendt.

> 5. UNDSKYLD (men er det muligt at få MSN messenger på BSD ??)

Der findes en række open source-programmer der tilsyneladende kan
snakke med MSN. Nogle af dem er centericq, everybuddy og gaim. Jeg har
hørt folk bruge gaim med held, men jeg bruger det ikke selv.

--
 Peter Makholm     |                                 Wisdom has two parts:
 peter@makholm.net |                           1) having a lot to say, and