Re: freebsd grafisk vs. windows

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Oct 2002 - 23:06:14 CET

Date: Sun, 27 Oct 2002 23:06:14 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd grafisk vs. windows

On Sun, Oct 27, 2002 at 10:07:59PM +0100, Martin Allan Jensen wrote:
> Da jeg fik perfekte og meget fyldestgørende svar fra jer sidste gang jeg
> spurte om noget syntes jeg at jeg ville skrive igen.

Det lader til du lytter til hvad vi siger. Gider du så ikke at sørge for at
din MUA folde linierne ved max 76 tegn og lade være med at sende HTML.

> 1. Er der lavet noget program som FrontPage(næsten, bare et godt WYSIWYG)

Nej. Jeg vil anbefale at du lærer HTML selv og bruger Emacs+html-helper,
Bluefish, Quanta el. lign.

> 2. Kan man oprette mail-regler lige som i outlook

Ahhøm... Jeg tror at når du har prøvet procmail vil du grine af Outlook. Det
er alstå hvis du har tålmodigheden til at lære det. Evolution er dog nok et
godt sted at starte.

> 3. Er det svært at sætte en maskine op grafisk (har et PCI Geforce 2)

Nu har jeg ikke den store fidus til netop denne type kort. Jeg sværger til
Matrox (eller Ati). Det er overkommeligt at få det til at fungere hvis man
gider læse guiderne og stave sig igennem evt. fejlbeskeder fra X.

> 4. Er det meget svært at benytte til dagligdagsbrug....??

Når det først er sat op er det godt. Når du har brugt det i mere end 3 år
får du problemer med at vende tilbage. Jeg er temmelig handikappet på en
Windows boks.

> 5. UNDSKYLD (men er det muligt at få MSN messenger på BSD ??)

Med Wine måske, men ellers kan du kigge på Gnome som har noget tilsvarende.

Mvh.
Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org