Re: freebsd grafisk vs. windows

From: Jens Åge Holm (none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Oct 2002 - 22:50:24 CET

From: Jens Åge Holm <none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: freebsd grafisk vs. windows
Date: Sun, 27 Oct 2002 22:50:24 +0100

----- Original Message -----
Hej Allesammen,

Da jeg fik perfekte og meget fyldestgørende svar fra jer sidste gang jeg
spurte om noget syntes jeg at jeg ville skrive igen.

Jeg har nu styret FreeBSD servere i snart et år, og jeg kunne egentligt godt
tænke mig at skifte min private window'ser ud med en FreeBSD box.... i den
sammenhæng har jeg følgende spørgsmål...

1. Er der lavet noget program som FrontPage(næsten, bare et godt WYSIWYG)

2. Kan man oprette mail-regler lige som i outlook

3. Er det svært at sætte en maskine op grafisk (har et PCI Geforce 2)

4. Er det meget svært at benytte til dagligdagsbrug....??

5. UNDSKYLD (men er det muligt at få MSN messenger på BSD ??)

MANGE TAK FOR HJÆLPEN!!! (håber i får mig overtalt til at skifte....)

Med venlig hilsen
Martin A Jensen

----- End of message -----

Hejsa.

Jeg er ved at skifte delvist over til FreeBSD som arbejdstation i disse
dage, så jeg kunne da evt. godt lige dele nogle af mine erfaringer med dig
;-)
Generelt vil jeg mene at det har stor betydning hvad du skal bruge boksen
til.
Personligt regner jeg med at boksen indtil videre fortrinsvis skal bruges
til skrivning af LaTeX dokumenter, kreation af diverse illustrationer, www
og mail (ved godt at denne mail er skrevet i Outlook) og i den forbindelse
forventer jeg ikke at få de vilde problemer (Flash til Mozilla virker dog
ikke endnu - men jeg har heller ikke forsøgt ret meget).

Og så til dine spørgsmål:
1: Jeg har ingen anelse.
2: Mailregler vil jeg tro kan oprettes i de fleste mailprogrammer - det
ville da være mærkeligt andet. Unix folk skal også have sorteret deres mail
;-)
3: Jeg synes ikke det var så svært at få X til at virke med mit TNT kort
selvom det ikke lykkedes i første hug. Google og 1½ time gør meget ved de
fleste problemer.
4: Definer "meget svært". Al begyndelse er svær og igen afhænger det af hvad
du skal bruge det til. Men tingene kan jo laves præcist som du vil have det
med menuer etc. så du burde kunne få det til at være ligeså nemt som i det
kendte M$ miljø.
5: Jeg har set i ports at man kunne få en klient der kunne snakke
Messenger - men jeg har ikke testet den. Jeg vil dog forvente at det nok
skal virke - måske med lidt mindre funktionalitet men formodentlig brugbart.

JÅH

PS: Du sendte din mail som HTML - det er ikke så velset i disse kredse.
Outlook kan godt sende i ren tekst ;-)