Re: Re[2]: OSS i det offentlige (fwd)

From: Klaus Agnoletti (none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 07:24:32 CEST

Subject: Re: Re[2]: OSS i det offentlige (fwd)
From: Klaus Agnoletti <none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 11 Oct 2002 07:24:32 +0200

On Fri, 2002-10-11 at 00:33, Søren S Jensen wrote:

> bl.a. på min skole løber de stadig rundt med deres "image" cd'er og
> geninstallerer alt i tide og utide
> her ville ikke bruges mere tid på at imaget var en linux, bsd eller hvad de
> nu kunne finde på
> det ville bare være et spørgsmål om at skifte deres edb afdeling ud med
> kyndige linux folk istedet

Nu kan man jo komme meget langt med LTSP og tynde klienter istedet - så
SLAP de for overhovedet at rende rundt med deres image-cd'ere. Det kan
man også med Win2k og terminal service .. men prisen er så også en
anden. Langt de fleste skole pc'ere med tekstbehandling, email osv,
ville kunne klare sig fint på Linux, rent behovsmæssigt. Det kan man jo
se på sites som www.gnuskole.dk

Det er mere folks uvidenhed det kniber med - men lad os håbe at
mediernes omtale af teknologirådets rapport og (forhåbentligt) min og
anne østergaards (og hendes søn magnus der blev tvunget :-) omtale af
oversættelsen af http://www.dwheeler.com/oss_fs_why.html når den bliver
offentliggjort i næste uge, kan gøre bare lidt ved dette.

--
Med venlig hilsen / Regards

Klaus Agnoletti Junior Geek Engineer

Xenux - The Linux People Bredgade 35A, 2. 1260 København K Tel: +45 3315 8202 Fax: +45 3332 1832 http://www.xenux.dk