Freebsd & samba

From: Eivind Hagen (none@kilroy--diku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 Oct 2002 - 23:47:13 CEST

Date: Wed, 09 Oct 2002 23:47:13 +0200
From: Eivind Hagen <none@kilroy--diku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Freebsd & samba

Hej allesammen!

Jeg har et mindre performance-problem. Min cd-samling er rippet som
256kbit mp3'ere, placeret på en FreeBSD-maskine og sharet via samba.
Dette virker fint bortset fra at klient-pc'en (win2000 med winamp)
hakker periodisk (ca. hvert 10-20. minut) i 1-2 sekunder.

Jeg har prøvet at share et par mp3'ere på en gammel win98-maskine - her
er der ingen problemer. Så højst sandsynligt er det et eller andet, der
har med tuningen af samba/freebsd at gøre. Freebsd-maskinen er også
lokal firewall, men da det er en pentium3-450 burde den jo følge med
uden at få sved på panden...

i min smb.conf har jeg forsøgt med
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY
uden nogen forbedring.

Powersave er slået fra i kernen.

Alle gode ideer modtages med kyshånd.

Eivind