Re: Freebsd & samba

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Oct 2002 - 08:37:59 CEST

Subject: Re: Freebsd & samba
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 10 Oct 2002 08:37:59 +0200

Hej folks

Sjovt, jeg skulle netop til at stille samme spørgsmål.... jeg har oplevet
det samme (hos en ven) med film!
Problemet var ikke på hans Linux box!

Med venlig hilsen
Torben Sørensen
Web/Domino udvikler
Par No 1 - interactive a|s
Telefon: 8660-0488
Direkte: 4517-4357
ts@interactive.as

|---------+---------------------------->
| | Eivind Hagen |
| | <none@kilroy--diku.dk.lh.bsd-dk.dk> |
| | Sent by: |
| | owner-bsd-dk@BSD-|
| | DK.dk |
| | |
| | |
| | 09-10-2002 23:47 |
| | Please respond to|
| | bsd-dk |
| | |
|---------+---------------------------->
>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  | |
  | To: bsd-dk@bsd-dk.dk |
  | cc: |
  | Subject: Freebsd & samba |
>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Hej allesammen!

Jeg har et mindre performance-problem. Min cd-samling er rippet som
256kbit mp3'ere, placeret på en FreeBSD-maskine og sharet via samba.
Dette virker fint bortset fra at klient-pc'en (win2000 med winamp)
hakker periodisk (ca. hvert 10-20. minut) i 1-2 sekunder.

Jeg har prøvet at share et par mp3'ere på en gammel win98-maskine - her
er der ingen problemer. Så højst sandsynligt er det et eller andet, der
har med tuningen af samba/freebsd at gøre. Freebsd-maskinen er også
lokal firewall, men da det er en pentium3-450 burde den jo følge med
uden at få sved på panden...

i min smb.conf har jeg forsøgt med
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY
uden nogen forbedring.

Powersave er slået fra i kernen.

Alle gode ideer modtages med kyshånd.

Eivind