Re: Ang LinuxForum

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Nov 2002 - 11:55:42 CET

Date: Thu, 21 Nov 2002 11:55:42 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk, rafter@linuxmail.org
Subject: Re: Ang LinuxForum

Rafter Man wrote:
> From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
>
> Jeg er ikke i tvivl om at BSD har indflydelse, det eneste jeg
> er utilfreds med er at navnet er LinuxForum.

Navnet LinuxForum blev fundet før BSD-DK reelt eksisterede.
Imellemtiden er det blevet et brand som folk kender. Det er
vigtigt specielt for de firmaer der skal sponsere arrangementet,
og for de beslutningstagere vi ønsker at hive ind.

Du har forstået at OpenSource kun kan vinde seriøst indpas i den
virkelige verden ved at få folk med slips tage OS seriøst,
ikke?

> Men du har virkelig absolut INTET imod det?

Jeg har personligt ikke noget mod navnet. Det kunne være bedre
set helt isoleret, men jeg ser ikke problemet når man tager et
større perspektiv med.

> Ja nemlig, vi er også nogle unix folk der ikke bruger Linux, så
> vælge et andet navns som fx UnixForum.

Nu var det SSLUG (og DKUUG) der startede konferencerækken, så for
dem var navnet et naturligt valg - specielt set i lyset af at
Linux var et stort buzzword dengang.

> Jeg vil gerne støtte den danske BSD verden, men jeg gider
> stadig ikke at man skal gå ind på LinuxForum får at få info om
> BSD.

Hvis "Linux" delen af navnet er så stort et problem for dig, så
er du jo ikke reelt interesseret.

> Tja, hvis vi ikke gør noget for at få navnet ændret, så bliver
> det sgu aldrig ændret!

Det bliver aldrig ændret.
Navnet er kendt nu, det har været hådt nok, og der er ingen der
har energien til at indarbejde et nyt navn.

For du gider jo ikke gøre en indsats, vel?

> Jeg støtter gerne BSD-dk (selvom også det navn kunne trænge til
> en udskiftning*G*), men bare fordi Linux er større
> brugermæssigt, skal vi ikke være en underkategori til
> LinuxForum.

Det er BSD heller ikke.
Hvis du gad se på logoet, så er beastie klart mere iøjnefaldende
end de stiliserede pingviner - bare for at tage et eksempel.

SSLUG og DKUUG bad BSD-DK deltage i LinuxForum på lige fod. Hvis
de helst så BSD som en underkategori, så havde de bare kunnet lade
være med at være flinke.

> Ja, det har du nok ret i, men hvis LinuxForum virkelig gerne
> vil have andre Unix'er med, så må de da for f***** også være
> villige til at skifte navn. De kan vel også se at det er træls
> for os andre.

Suk!

> Jeg har hverken tid eller penge.....

Men whine, det kan du.

> Du ved jo heller ikke hvem du skal kigge efter!

Hvis du havde gjort en indsats, så var du uden tvivl velkendt.

> Flad kommentar!

Næh.
Set ud fra din argumentation så er "linux" delen af navnet alene
nok til bare at ignorere dig.

Konstruktiv kritik er altid velkommen, whinen fra folk der ikke
selv gider lette røven er ikke.

Du virker som typen der ikke gad stemme, men alligevel føler dig
kaldet til at pive over den regering der blev valgt.

Hvad gjorde _du_ da der kom mail ud her på listerne der bad om
forslag og input til at gøre LinuxForum2003 mere BSD orienteret?

Hvad har _du_ gjort for at promovere BSD seriøst i medierne?

Hvilke artikler og HOWTOs har _du_ skrevet for at få begyndere
til at vælge BSD frem for f.eks. Linux?

Det tænkte jeg nok.

Så har vi vist fodret trolden nok for idag.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---