Re: Install via FTP

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--nettek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 00:18:56 CET

Subject: Re: Install via FTP
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--nettek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 16 Nov 2002 00:18:56 +0100

Lør, 2002-11-16 kl. 00:09 skrev Morten Winther:
> Jeg var lige inde og læse lidt men hvad er forskellen på at hente fra jpsnap
> og så f.eks.:

> If you are installing a new system and want it to be as stable as possible,
> you can simply grab the latest dated branch snapshot from
> ftp://releng4.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ and install it like any other
> release.
>
> Det er "install it like any other release" jeg er lidt i tvivl om. Jeg vil
> gerne have nyeste snap af stable. Jeg har tidligere kun brugt iso og så ftp
> via floppy i dag, men det giver mig 4.7 release.

> [...]

Du gør som de skriver og installerer fra sidste 4.7 snapshot. Det giver
dig et max. 24 timer gammelt 4.7 system - dvs. med seneste patches.
Herefter er du så nødt til at opgradere fra kildekode selv.

Hvis jeg var dig ville jeg (efter at have installeret 4.7) finde ud af
hvordan man bruger FreeBSD's cvs system til at hente sidste nye
kildekode og opdatere derfra. Det er faktisk meget let. Den maskine jeg
sidder på lige nu er installert med et 4.0 snapshot og derefter løbende
opdateret. Det er efterhånden blevet helt strømlinet at gøre det.

Vh.
Sven