Re: Install via FTP

From: Morten Winther (none@morten--o0o.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 00:09:03 CET

From: "Morten Winther" <none@morten--o0o.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Install via FTP
Date: Sat, 16 Nov 2002 00:09:03 +0100

----- Original Message -----
From: "Munish Chopra" <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Friday, November 15, 2002 7:14 PM

> Som det staar i haandboge, er -RELEASE saadan set snapshot af -STABLE
> traeet. Generelt faar man -RELEASE, men jpsnap serveren har ogsaa de
> seneste -STABLE snapshots (hvis lortet altsaa bygger).

Jeg var lige inde og læse lidt men hvad er forskellen på at hente fra jpsnap
og så f.eks.:

ftp://releng4.freebsd.org/pub/FreeBSD/snapshots/i386/4.7-20021110-STABLE/

Hvordan får jeg den sidste ind på en ny maskine? Nogen der ved hvad dette
betyder rent praktisk:

If you are installing a new system and want it to be as stable as possible,
you can simply grab the latest dated branch snapshot from
ftp://releng4.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ and install it like any other
release.

Det er "install it like any other release" jeg er lidt i tvivl om. Jeg vil
gerne have nyeste snap af stable. Jeg har tidligere kun brugt iso og så ftp
via floppy i dag, men det giver mig 4.7 release.

Det er som sagt på en frisk/tom maskine det skal ind på og ikke en box der
skal upgrades.

/ morten