Re: Install via FTP

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Nov 2002 - 19:14:02 CET

Date: Fri, 15 Nov 2002 13:14:02 -0500
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Install via FTP

On 2002-11-15 17:24 +0000, Morten Winther wrote:
> [...]
> den en frisk installation med version 4.7.
>
> Dog har jeg lige sat et netkort i en gammel maskine for at øve mig lidt,
> idet de oppetider der følger med FreeBSD gør at man ikke ligefrem opnår
> nogen rutine. 105 dage gik der første gang inden sommervarmen blev lidt for
> høj i min skab, og nu er den over 110 dage.... dejligt.
>
> Jeg har lige prøvet at gennemføre en installation via FTP som gik
> smertefrit. Dog har jeg lige et spørgsmål om hvilken udgave den tager. Er
> det stable eller sidste release? Vil patches og rettelser af bugs være med?

Som det staar i haandboge, er -RELEASE saadan set snapshot af -STABLE
traeet. Generelt faar man -RELEASE, men jpsnap serveren har ogsaa de
seneste -STABLE snapshots (hvis lortet altsaa bygger). Omkring patches
og rettelser er det nok en god ide at kigge paa FreeBSD SA's (sendt til
mindst et par af mailing listerne), jeg ved der har vaeret en del de
sidste faa dage men er lidt ligeglad da jeg opdatere min -CURRENT kasse
et par gange om ugen.

> Nogen der ved om man kan køre mysql-server, apache og PHP med 32 MB ram?
> Ingen der sige det skal køre hurtigt - blot en lille sandkasse til test.

Yeps, det kan goeres. Med lidt kernel tuning osv. kan det endda koere
halvvejs flot.

--
Munish Chopra