Re: Install via FTP

From: Morten Winther (none@morten--o0o.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 09:29:06 CET

From: "Morten Winther" <none@morten--o0o.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Install via FTP
Date: Sat, 16 Nov 2002 09:29:06 +0100

----- Original Message -----
From: "Sven Esbjerg" <none@esbjerg--nettek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Saturday, November 16, 2002 12:18 AM

> Du gør som de skriver og installerer fra sidste 4.7 snapshot. Det giver
> dig et max. 24 timer gammelt 4.7 system - dvs. med seneste patches.
> Herefter er du så nødt til at opgradere fra kildekode selv.
>
> Hvis jeg var dig ville jeg (efter at have installeret 4.7) finde ud af
> hvordan man bruger FreeBSD's cvs system til at hente sidste nye
> kildekode og opdatere derfra. Det er faktisk meget let. Den maskine jeg
> sidder på lige nu er installert med et 4.0 snapshot og derefter løbende
> opdateret. Det er efterhånden blevet helt strømlinet at gøre det.

Tak for hjælpen til dem der fik svaret.

Jeg har nu fået sidste snap af 4.7 stable ind via FTP. Det med selv at hente
source og så build world virker lidt svært, så det venter jeg lige med.

Dog løb jeg tør for inodes da jeg skulle hente ports via cvsup. Der er også
kun 1 GB HD på den gamle maskine. Da bios kunder understøtter 8 GB og ikke
kan flashes til noget bedre skal jeg bruge en alm ATA controler til PCI. Jeg
har lidt kig på en Ultra133 TX2 Bulk fra Promise, da den skulle være
understøtter af FreeBSD. Nogen der har dårlig erfaring med denne eller kan
anbefale en anden?

Ved ikke om dette falder under novice, men så kan i svare der.

/ morten