Re: Lovgivning (Was Re: NetBus/SubSeven toolkit?)

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 May 2002 - 09:58:43 CEST

Date: Tue, 07 May 2002 09:58:43 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lovgivning (Was Re: NetBus/SubSeven toolkit?)

Alex Holst wrote:
> Quoting Kristian Rask (krask@mediac.dk):

> Naturligvis ikke.
>
> Jeg synes ioevrigt at den opfoersel som din kunde udviser burde vaere
> strafbart med haefte eller store boeder ligesom alt anden form for
> misvedligholdelse eller uansvarlig opfoersel der udsaetter andre for
> alvorlig risiko.
>
> Det kunne vaere interessant at se sikkerhedsforum.dk tage den slags
> lovforslag op og istedet for at hoppe rundt til LinuxForum.

hehe - jeg prøvede bare at undgå at blive blændet af projektørerne
på LF2002 ;-)

Alex: Det var en god ide, og jeg har fulgt diskussionen her med stor
interesse.

Min personlige holdning er at sikkerhed selvfølgelig er en afvejning, af
udgifter, risiko osv. - men ovenstående negligering af risici gør mig
pissesur! Det /er/ dumt at ignorere alvorlige sårbarheder, og jeg har
før set filtre fejle, eller blive deaktiveret ved et uheld - med det
resultat at et helt "beskyttet" netværk var vidt åbent ...

Jeg kender ikke så meget til lovgivning, men vil da gerne tage tråden op.

Vi ses på sik-for

Mvh

Henrik