IDE Raid Controller til FreeBSD (was Re: Harddiske til RAID)

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Mar 2002 - 10:45:06 CET

From: "Morten Winther" <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: IDE Raid Controller til FreeBSD (was Re: Harddiske til RAID)
Date: Sat, 30 Mar 2002 10:45:06 +0100

----- Original Message -----
From: "Peter Jespersen" <none@flywheel--illogical.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Det eneste krav er at dine RAID volumes skal være lige store,
> hvad det er for en disk og hvor hurtig den er principielt
> ligegyldit....men husk at sådan en RAID conf. aldrig kan blive
> hurtigere end den langsomste disk.
> På det grundlag kunne det måske være smart at hive fat i
> forhandleren og få bb'eren bytet til en ab...

Nogen der ellers kan anbefale en RAID controller. Jeg har lidt kig på en
3ware. Deres nye har plads til 8 diske/channels, hvilket jo lyder godt.

Der er en test på http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/07/19/3856223
som også er meget spændende.

Kender nogen en forhandler i 3ware i DK? Jeg har forgæves ledt på google.
Ellers anden godt sted online i EU?

/ morten