Re: Harddiske til RAID

From: Peter Jespersen (none@flywheel--illogical.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Mar 2002 - 09:17:36 CET

From: "Peter Jespersen" <none@flywheel--illogical.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 30 Mar 2002 09:17:36 +0100 (CET)
Subject: Re: Harddiske til RAID

On Tue, 26 Mar 2002 19:42:13 +0100, Jeppe Liisberg wrote:

>Hej glade BSD'ere
>
>Jeg har netop købt et promise fastrack 100 TX2 samt en western digital
>wd300ab fordi jeg havde een HD af samme model i forvejen. Mit problem er
>at da jeg modtog pakken med posten, havde forhandleren pakket en
>wd300bb. forskellen er 5400rpm vs. 7200rpm. Spørgsmålet er så: kan jeg
>af nød køre to *næsten* ens HD'er med mirroring, eller skal jeg få den
>byttet til den rigtige model... (Jeg tror godt jeg kender svaret, men da
>jeg ike er 100% sikker, synes jeg det er dumt med en masse bøvl, hvis
>det ikke er nødvendigt...)

Det eneste krav er at dine RAID volumes skal være lige store,
hvad det er for en disk og hvor hurtig den er principielt
ligegyldit....men husk at sådan en RAID conf. aldrig kan blive
hurtigere end den langsomste disk.
På det grundlag kunne det måske være smart at hive fat i
forhandleren og få bb'eren bytet til en ab...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
My opinions may have changed, but not the fact that I am right.