Re: BSD i Mac OS X

From: Peter Jespersen (none@flywheel--illogical.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Mar 2002 - 19:19:24 CET

From: "Peter Jespersen" <none@flywheel--illogical.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 23 Mar 2002 19:19:24 +0100 (CET)
Subject: Re: BSD i Mac OS X

On Sat, 23 Mar 2002 18:42:00 +0100, Morten Winther wrote:

>Hejsa
>
>Jeg mangler en lille bærbar, der ikke må være for tung men stadig gerne må
>have god batteri-tid.
>
>Jeg har nu kig på en lille iBook fra Apple med Mac OS X, som jo skulle være
>'en slags' BSD. Men hvor meget BSD er det egentlig tilbage efter at Apple
>har pillet?

MacOS X er baseret på NeXtStep (The most respected piece of
software in the world) kernen og vist det meste af basissystemet
og dermed er det en lidt ældre BSD fætter ..... mens der er
brugt XML til den grafiske brugergrænseflade.
Kort sagt ikke klodens hurtigste OS, men uhyre stabilt (En BSD i
et kontrolleret miljø kan ikke være andet end en klippe :o).

>Den skal bare bruges til udvikling når jeg er på farten, så apache, mysql &
>PHP skal spille perfekt.

Så længde det ikke er en Windows, skulle der ikke være nogen
problemer - uanset OS

>Er der begrænsninger i root adgangen, så man ikke kan pille for meget ?
>
>Jeg vil gerne høre jeres meninger om Mac OS X, fra dem der har lidt hands-on
>erfaring og samtidig kender til BSD-miljøet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"Evil always triumphs because good is dumb." - Dark Helmet