Re: Router til 100MBit net

From: Jens Dueholm Christensen (none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 20:19:07 CET

From: Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 13 Mar 2002 20:19:07 +0100
Subject: Re: Router til 100MBit net

On 13-Mar-02, Jens Åge Holm wrote:

> Er det ikke lidt meget, at ville have 80-90 Mbit / op til 5000 brugere
> gennem en P133 laptop?

Det er jo kun trafik til/fra mig selv, der skal gennem den laptop - og
der vil jeg helst undgå en flaskehals.

> Jeg formoder, at den skal køre 24/7, og så er laptop HW vel heller ikke
> lige det mest optimale. Kunne selvfølgelig være, at det ikke må larme
> noget videre?

Præcis.. + jeg har en laptop og 2 CardBus netkort, så det er bare
softwaren jeg skal have på plads.

> Køb en brugt PCer - for 5k burde det ikke være et problem at få en
> nogenlunde OK PC.
> Måske man endda kan finde noget gammelt decideret server HW.

Tjoh.. så er det næsten bedre at købe en SonicWall SOHO3 og få en hw
løsning ud af det..

> Hvis du skal til at købe nye netkort eller noget, så bliver det jo også
> hurtigt pænt dyrt set i forhold til, hvad man får for pengene i
> standard PC HW.

Netop - derfor jeg er meget opsat på den laptop + tilbehør jeg allerede
har. Det vil sige ingen udgifter for en fattig studerende som mig.

Regards

--
Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>. Member of Team *AMIGA*