Re: Router til 100MBit net

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 03:54:36 CET

Date: Wed, 13 Mar 2002 02:54:36 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Router til 100MBit net

Quoting Jens Dueholm Christensen (jens@dueholm.dk):
> Jeg har på det sidste rodet lidt med en gammel laptop (P133) og et par
> 10/100MBit CardBus cards i et forsøg på at få den op og køre som fw for
> min forbindelse ud i verden.
>
> Da det er 100MBit til andre mennesker på samme lokalnet (ca. 5000
> andre) og så slutter med at munde ud i et 34MBit hul til verden vil
> jeg meget gerne have det til at være 100MBit netkort jeg benytter i
> den laptop.

Jeg benytter et Xircom CardBus 10/100 + Modem combo i min klamme Dell
Latitude som koerer OpenBSD. Jeg vil tro at prisen for et saadan kort
ligger omkring kr. 1300,-

dc0 at cardbus1 dev 0 function 0 irq 11 address 00:10:a4:b7:da:39
tqphy0 at dc0 phy 0: 78Q2120 10/100 media interface, rev. 11
Xircom, CardBus Ethernet 10/100 + Modem 56, CBEM56G, 1.03 (manufacturer
0x105, product 0x1000) vendor "Xircom", unknown product 0x103 (class
communications, subclass serial, rev 0x03) at cardbus1 dev 0 function 1
not configured

Det er modemet som ikke er understoettet og derfor giver "not
configured" som en del af dmesg. Kortet fylder dog for 2 kort, saa vaer
sikker paa at du faar et af de almindeligt smalle kort saa der er plads
til 2.

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/