remount rw? samt vinum

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 00:21:28 CEST

Subject: remount rw? samt vinum
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-listen <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 23 Jul 2002 00:21:28 +0200

Jeg leger med vinum for tiden.

Dokumentationen er lettere sparsom på nogle punkter (eller også læser
jeg bare ikke de rigtige dokumenter :) Så jeg prøver mig lidt frem.

Jeg ville sætte endnu en sub-disk på mit home-spejl (som jo endnu ikke
var et spejl. Bare ét volume med ét plex indeholdene én sub-disk)

BANG!
No Go! Filsystemet blev fulstændig smadret. Og hvad værre er fik den
også kvadret mit usr-spejl (som heller ikke er et spejl endnu):

Can't open /dev/vinum/usr: Device not configured

Hmm... "vinum l" ser rigtig ud... pudsigt.

Men jeg har det gamle usr-filsystem endnu, så jeg kan komme i luften.

Men / er mounted read-only.
På Solaris og Linux kan man "mount -o remount /" og så kan man rette i
/etc/fstab.

Hvad gør man på FreeBSD?

/kristian