Re: remount rw? samt vinum

From: Nikolaj Dahl (none@nikolaj--nfd.dyndns.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 26 Jul 2002 - 13:29:59 CEST

From: "Nikolaj Dahl" <none@nikolaj--nfd.dyndns.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: remount rw? samt vinum
Date: Fri, 26 Jul 2002 13:29:59 +0200

> Vinum HOWTO:
> http://www.jurai.net/~scanner/vinum-howto.html
>
> Vinum HOWTO for two mirrored disks with focus on installation/setup:
> http://org.netbase.org/vinum-mirrored.html
>
> Bootstrapping Vinum: A Foundation for Reliable Servers:
> http://www.daemonnews.org/200111/vinum.html
>
> Og vinumvm.org samt vinum(8) og vinum(4).

Jeg læste lidt på http://org.netbase.org/vinum-mirrored.html og der står:

"Keep in mind, that currently (RELENG_4) FreeBSD does not boot off a Vinum
volume - it's like the chicken and the egg: first you have to load the
kernel in order to initialize the Vinum mirrored disks, so you cannot boot
off Vinum volumes."

det vil vel sige at at jeg ikke kan nøjes med 2 diske? Hvis den ene går ned
så booter fbsd bare
på den anden eller er der sket noget i udviklingen af vinum siden RELENG_4
(jeg er på 4.5)

Nikolaj Dahl som er M$ wh0re og kun kan overskue at klikke på farverige
iconer :/