Apache : HowTo roll your own

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 20:37:32 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Apache : HowTo roll your own
Date: Wed, 17 Jul 2002 20:37:32 +0200

Hej

prøver lige at reformulere mig.

Hvis jeg installerer (På en 4.5-R) Apache+ssl og bagefter installerer
mod_php3 eller mod_php4 så vil installationen af php'en auto fetche en
Apache <LidtNyereEndSsl'en> uden ssl indbygget :-( Det gør den som en
dependency, altså ikke noget med nogen fejl, Du har bare pludseligt 2
apache'r en med ssl og en med uden men med php...

Jeg *skal* bruge :

- ssl
- php3
- php4
- soap

jeg vil også gerne have :

- snmp (men dette er måske en del af en php pakke ?)

snmp som i :
"/cgi-bin/snmp -Hvad=ForbulererViNu -Hvor=somegadget.mydomain.com"
og ikke som
"Hent status omkring httpd'en der har mod_snmp loadet"

- FrontPage i den der Apxs version

Jeg *formoder* at processen vil forløbe noget i stil med :

ftp get someurl apache-1.3.x.x.x
./configure
vi makefile - rette ting der skal med a'la --With DoubleFrobulation --With
BuildInGonkulator
make

ftp get someurl php3-1.x.x.x
./configure
vi makefile - rette ting der skal med a'la --With mysql --With pgsql --With
snmp
make

etc. etc..

men jeg er mucho usikker på processen og *where* to get the src'es

mvh

Kristian aka PleaceHoldMyHand