Re: Hvilke notesbøger anvender i

From: Morten Liebach (none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 21:04:56 CEST

Date: Wed, 17 Jul 2002 21:04:56 +0200
From: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvilke notesbøger anvender i

On 2002-07-16 18:12:30 +0200, Kristian Rask wrote:
> Iøvrigt... nogen der har nogen ide til hvordan man får FreeBSD ind på en ibm
> x20/x21 ?

Jeg har installeret både FreeBSD og OpenBSD via USB CD-ROM.

Der kan kun bootes fra CD'en, resten skal hentes via net, så det er om
at have et supportet netkort i. Jeg havde i lang tid kun et RTL8139
baseret CardBus kort, så jeg kunne kun bruge Linux på den, men så fik
jeg et 3COM MiniPCI kort i, det var lækkert. :)

OpenBSD current har iøvrigt haft support for RealTek RTL8139 kortet i en
uges tid nu, men det er så ligegyldigt. :)

Og husk (som andre allerede har fortalt dig) at opdatere BIOS til det
nyeste, jeg brændte mig grusomt på det.

Nogle BIOS versioner har en bug der gør at maskinen hænger hvis der er
en partition med ID der ender på 0x5, og der er intet man kan stille op.
Den bug blev fixet i en version, og så genintroducerede de den i igen et
par versioner senere!

De har udryddet bug'en endegyldigt nu, men det var lidt et cirkus.

(Måske det her er på sin plads at bemærke at FreeBSD bruger partitionsid
0xa5 <-- slutter på et 5'tal)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--