Re: Ports tree updating

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 10:26:22 CEST

Date: Wed, 17 Jul 2002 10:26:22 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ports tree updating

On Wed, Jul 17, 2002 at 09:34:03AM +0200, Allan Wermuth wrote:
> Under eksekveringen af cvsupit konfiguration, anbefales det at vælge
> ".", som står for "HEAD" i source tree, i stedet for én af "Branch
> names".
>
> Hvis jeg følger ovenstående anvisning, bliver mit ports tree så op-
> dateret til en STABLE version? Jeg læser det som om, at man opdaterer
> ports tree med versioner til en version 5.0 prerelease, og altså ikke
> en stable version, er det korrekt?

Nu skelner FreeBSD ikke så hårdt mellem current og stable i ports. Faktisk
er der mange ports-skrivere der tester mod seneste udgivelser (releases)
såvels om mod current. Det er derfor anbefalelsesværdigt at bruge current
ports fordi de indeholder seneste opdateringer og som regel er rimeligt
testet mod seneste udgivelse.

Personligt kan jeg sige at min mest stabile konfiguration af FreeBSD er ved
at følge RELENG_4_X (X = 6 i øjeblikket) og ports current. Ikke at der ikke
stadig er ting der crasher opfører sig underligt, men sådan er software
jo...

Hvis du hellere vil bruge et system med stable ports skal du skifte til
OpenBSD hvor ports følger release temmelig hårdt.

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org