Ports tree updating

From: Allan Wermuth (none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 09:34:03 CEST

Date: Wed, 17 Jul 2002 09:34:03 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--gate1.dda.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Ports tree updating

Hej

Jeg helt ny med hensyn til FreeBSD, og har købt "FreeBSD Unleashed"
fra forlaget SAMS. I kapitel 15 beskrives hvordan man sikrer sig, at
éns ports tree er "up to date", ved kørsel af cvsupit og cvsup.

Under eksekveringen af cvsupit konfiguration, anbefales det at vælge
".", som står for "HEAD" i source tree, i stedet for én af "Branch
names".

Hvis jeg følger ovenstående anvisning, bliver mit ports tree så op-
dateret til en STABLE version? Jeg læser det som om, at man opdaterer
ports tree med versioner til en version 5.0 prerelease, og altså ikke
en stable version, er det korrekt?

Hvis jeg har ret i mine antagelser, er det så ikke temmelig mærkværdigt,
at anbefale af opdatere sit system til "ikke stabile versioner"?

Jeg installerer version 4.5, idet version 4.6 og sidste nye version
af XFree86 ikke rigtig vil fungere med grafikkortet i min notebook.

Håber der er én eller anden "derude", som kan hjælpe mig med at få
"banket" et par begreber på plads ;-)

Med venlig hilsen
Allan Wermuth