Re: Ports tree updating

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 10:03:48 CEST

Date: Wed, 17 Jul 2002 04:03:48 -0400
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ports tree updating

On 2002-07-17 09:34 +0000, Allan Wermuth wrote:
> Hej
>
> Jeg helt ny med hensyn til FreeBSD, og har købt "FreeBSD Unleashed"
> fra forlaget SAMS. I kapitel 15 beskrives hvordan man sikrer sig, at
> éns ports tree er "up to date", ved kørsel af cvsupit og cvsup.
>
> Under eksekveringen af cvsupit konfiguration, anbefales det at vælge
> ".", som står for "HEAD" i source tree, i stedet for én af "Branch
> names".
>
> Hvis jeg følger ovenstående anvisning, bliver mit ports tree så op-
> dateret til en STABLE version? Jeg læser det som om, at man opdaterer
> [...]

Jeg har nu aldrig brugt cvsupit, men jeg kan ikke forestille mig det er
meget anderledes end hvad jeg goer.

Jo, '.' betyder -CURRENT, 'RELENG_4' (bare et eksempel) betyder -STABLE
traeet. Det ville dog vaere temmelig lamt kun at have et gammelt
RELENG_4 ports trae, saa folk plejer at cvsup'e til current ports.
De fleste FreeBSD brugere paa -STABLE har current ports, saa der kommer
heller ingen gammel unix guru med fuldskaeg og bliver sur fordi du
gjorde noget dumt :) (det er forresten overhovedet ikke dumt).

Jeg haaber ovenstaaende giver mening, det er temmelig sent herovre.

Laes ogsaa dele af http://www.freebsd.org/handbook, der finder du en hel
del rigtig god dokumentation. See ogsaa
http://www.freebsd.org/docs.html, hvor bl.a. flere artikler omkring
FreeBSD kan findes.