Halvdød disk

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Jan 2002 - 16:35:23 CET

Date: Sun, 27 Jan 2002 16:35:23 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Halvdød disk

Hejsa,

Jeg har en disk, der netop har besluttet sig for at gå mod en
tilværelse som død disk. Og det er jo lidt kedeligt. Der er tale om en
IDE-disk med en DOS-partition og en BSD-partition med to slices, swap
og et UFS-system.

Når jeg prøver at mounte UFS-systemet, får jeg fejlen "mount:
Input/output error", mens dmesg og console indeholder denne tekst:

ad1: HARD READ ERROR blk# 918480 status=59 error=40

Disken indeholder primært ting, som jeg også har brændt ned på et par
cd'er, men der er enkelte ting, der ikke er blevet gemt andetsteds.
Spørgsmålet er nu, om man på en eller anden måde kan få fat i filer
og/eller rå data fra den disk?

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark