Re: Alle services sløve pludselig?

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Jan 2002 - 23:47:07 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Alle services sløve pludselig?
Date: Sat, 26 Jan 2002 23:47:07 +0100

----- Original Message -----
From: "Søren Elleby Sørensen" <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Saturday, January 26, 2002 11:32 PM

> Ikke kun der - 'dødeligheden' plejer at ramme hele subnettet - normalt,
> men igen - fejlen er ikke 'normal' - Men rigeligt kendt, og medicinen
> er ikke langt væk - Jeg har set et par tilfælde, hvor det kun enkelte
> IP'er i dens standard dchp-scope - hvilket er lidt sjovt :)

Lyder som en spændende bug, det er sjovt nok en Windows maskine der kører
urørt videre ;))

> Men du skulle fixe det således:
>
> Brug management kablet, og evt. Hyperterminal el. SecureCRT - Eller
> noget tredie :)
>
> log ind i routeren, og i enable mode skriver du:
> 'set nat entry delete all' - write - reboot

Er det for at kværne default entry'en eller?
Fordi jeg havde heldigvis ikke smidt en reboot efter routeren så det var
bare at boote den så var den entry pist væk

> Det er i de flester tilfælde nok - men er FW'en tilpas gammel,
> mener det er 2.2.x - 2.3.x - så skal du smide FW 2.4.2 i den,
> og forklaring følger:

Jeg har hørt noget om 2.4.2 laver mere skade end gavn, er det rigtigt?
p.t kører den med CBOS (tm) 677 Software (C677-I-M), Version v2.3.0.053 -
Release Software

Ellers må jeg hoste op med de ekstra kroner og få den spændende router ud af
mit hus hurtigst muligt inden den laver andre sjove fejl!

/Dennis