Re: Alle services sløve pludselig?

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Jan 2002 - 23:32:08 CET

Date: Sat, 26 Jan 2002 23:32:08 +0100
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Alle services sløve pludselig?

On Sat, Jan 26, 2002 at 10:33:28PM +0100, Dennis Pedersen wrote:>

> Nogen der har en forklaring på hvorfor det slår DNS ihjel for den ene men
> ikke den anden (og den som det også virker på sidder ikke på den ip hvor
> default nat tingen er peget ud på)

Ikke kun der - 'dødeligheden' plejer at ramme hele subnettet - normalt,
men igen - fejlen er ikke 'normal' - Men rigeligt kendt, og medicinen
er ikke langt væk - Jeg har set et par tilfælde, hvor det kun enkelte
IP'er i dens standard dchp-scope - hvilket er lidt sjovt :)

Men du skulle fixe det således:

Brug management kablet, og evt. Hyperterminal el. SecureCRT - Eller
noget tredie :)

log ind i routeren, og i enable mode skriver du:
'set nat entry delete all' - write - reboot

Det er i de flester tilfælde nok - men er FW'en tilpas gammel,
mener det er 2.2.x - 2.3.x - så skal du smide FW 2.4.2 i den,
og forklaring følger:

Download 'reconfig programmet' fra tiscali's hjemmeside:
http://www.tiscali.dk/virus/reconfig.zip

Programmet skal så (desværre) eksekveres i en dos-prompt, med følgende
parameter:

'reconfig * -f dit-exec-passwd dit-enable-passwd'

* = comport nummer eks. 1 el. 2

Så sletter den din konfiguration i routeren, og uploader den seneste
'stabile' udgave af CBOS

Derefter skal du genregistere routeren på http://services.tiscali.dk/adsl

> Eller er det bare endnu en udokumenteret feature i denne ellers så fiiine
> router *host*

Eller måske smart software ? :)

> /Dennis, der kraftigt overvejer længdekast med C677

/Søren, der 'aer' sin 827'er ;)
- Der arbejder for tiscali, men snakker for sig selv