Alle services sløve pludselig?

From: Dennis Pedersen (none@mig--jyde.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 Jan 2002 - 23:48:46 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mig--jyde.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Alle services sløve pludselig?
Date: Fri, 25 Jan 2002 23:48:46 +0100

Hej!
Jeg er løbet ind i et mærkværdigt problem med min FreeBSD 4,4 maskine.
Her for nogle dage siden er alle services på den blevet umådelig sløve til
at svare (det er ligesom de venter på timeout fra et eller andet uden jeg
har instaleret noget nyt af hvad jeg kan huske i min cola rus!)
Det gælder sig både Qmail,Proftpd,sshd..
Når der først er hul igennem så er der ikke noget (dog har ssh det med at
time helt ud så der ikke kommer hul igennem fær efter nogle forsøg)
Det mystiske er at det opstod pretty much samtidigt med den gamle ligkiste
jeg har til at stå under skribebordet begyndte med præcis det samme (de er
begge 2 nogle 4,4 maskiner)
Jeg oplevede det ved når jeg er nogensteder henne ssh'er jeg til min
mail/ftp server og vider derfra, i første omgang var det kun den gamle koste
der var sløv til at svare så jeg tænkte det var nok bare et problem med den.
Efter det nu også er lidt de samme symptomer der er på min anden maskine
bliver jeg lidt bekymret.
Er der nogen der har nogle bud på hvad det kan være?
For god ordens skyld kan jeg sige det ikke er nogen produktions maskine,
blot en der bare står og keder sig lidt i skab med at serviciere et lille
hjemmelan (den burde også være rigelig stor idet den har en p2 400 og 384
megs ram...)

Anyone?

/Dennis