Re: =?iso-8859-1?Q?FreBSD_4=2E4_-_2_sp=F8rgsm=E5l?

From: =?iso-8859-1?Q?S=F8ren_Elleby_S=F8rensn? (none@ses--freebsd-geeks.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jan 2002 - 12:47:00 CET

Date: Wed, 23 Jan 2002 12:47:00 +0100
From: =?iso-8859-1?Q?S=F8ren_Elleby_S=F8rensn? <none@ses--freebsd-geeks.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: =?iso-8859-1?Q?FreBSD_4=2E4_-_2_sp=F8rgsm=E5l?

On Wed, Jan 23, 2002 at 09:59:24AM +0100, Kristian Rask wrote:
> Hej
>
> Jeg har lavet en ny kerne med ed1 og ed2 foruden den opr. ed0
> Kortene er Eagle/Microdyne NE2000 16 bit non PnP
> afhængigt af hvordan jeg strikker /boot/kernel.conf sammen, kan maskinen,
> tilsyneladende lidt tilfældigt fra boot til boot ikke finde 1 eller 2,
> af kortene. Er der en speciel rækkefølge kortene bør have med hensyn
> til port/irq for at de kan detekteres korrekt ?

Hardwaren burde være ligeglad - Så'n mere eller mindre. Er det ISA el. PCI
kort du har sat i den ? Med ISA Kunne du jo muligvis jumpe kortene til det
ønskede - evt "fjerne" com1 & com2, fra din kernel config, og slå det fra
i BIOS - SÅ har du da 2 Ledige IRQ, at lege med :)

Hvis det er PCI, kan du måske muligvis tildele slots'ne på bundkortet de
nødvendige rescourcer - Eller du kan måske konfigge kortene med et eller
andet dos-program ala gamle 3Com netkort

Håber det giver et eller andet

Spørgsmål 2 undrede jeg mig over =)

Mvh Søren